Heibel neemt activiteiten Publanda over

SURHUISTERVEEN Het internetbureau Heibel heeft de activiteiten van het in Groningen gevestigde Publanda overgenomen. Met deze overname vergroot Heibel zijn aandeel in Noord-Nederland. In totaal worden nu bijna 300 klanten bediend met websites, webshops en andere online producten.

Publanda is in 2011 opgericht om ondernemers te ondersteunen met doeltreffende online oplossingen. Aanvankelijk vanuit Oosterwolde en later Groningen worden opdrachtgevers in Drenthe, Groningen en Friesland bediend. Voor de eigenaren Kristian Pars en Jermain Buist is na 10 jaar het moment aangebroken om het stokje over te dragen.

Net als Heibel werkt Publanda al sinds jaar en dag met het MODX CMS. De overdracht van klanten zal dus geheel moeiteloos verlopen. „Wanneer je zelf toe bent aan een volgende stap, wil je je klanten graag een passende oplossing bieden. Gezien de kennis en ervaring met MODX, hebben we in Heibel de juiste partij gevonden,” aldus Kristian Pars. „Het team van Heibel past goed bij de klanten van Publanda en dat stelt ons gerust,” vult Jermain Buist aan.

Het is niet de eerste overname voor Heibel, want eerder werden de klantenportefeuilles van Muskiteers uit Kollum en Magnatron uit Zuthpen overgenomen. Voor Heibel is dit daarom opnieuw een flinke stap om de eigen groeiambities te realiseren. „We zijn niet actief op overnamepad, maar collega-bureaus weten ons telkens te vinden. Best wel een eer als je er goed over nadenkt,” aldus Henk Everts van Heibel.

Heibel (www.heibel.nl) is in 2013 opgericht en verwacht eind 2021 door te groeien naar circa 10 medewerkers. Door het bouwen met content blokken en het juiste ontwerp, staat een project binnen de kortste keren online. Heibel biedt digitale producten als websites, webshops en narrowcasting welke eenvoudig te beheren zijn met het MODX CMS. In tegenstelling tot puur online opererende partijen, benadert Heibel zijn klanten graag persoonlijk, benadrukt Everts: „Niet alleen contact via e-mail of een nummer in een ticketsysteem, maar juist veel liever bellen of de zaken afstemmen onder het genot van een kop koffie.”

 

Zie ook de website www.heibel.nl